מחלות עור נפוצות בקרב ילדים

September 21 2023spiderus_admin

לא מעט ילדים סובלים ממחלות עור שונות אשר נובעות כתוצאה ממגוון גורמים. לעיתים מדובר על מחלות עור אשר נובעות מהדבקה במחלה ויראלית, לעיתים מדובר על מחלות עור שנובעות כתוצאה מאלרגיה או דלקת, כתוצאה מחשיפה למזג אוויר קיצוני ועוד.

מחלות עור יכולים להתפרץ כבר בגילאים מאוד צעירים. תינוקות סובלים לא מעט מתופעות שונות בעור וזאת בשל העובדה שהעור שלהם מאוד רגיש. חשוב להכיר את מחלות העור הנפוצות אצל ילדים ולהבין כיצד להתמודד איתם בצורה הטובה ביותר על מנת להקל על הילד.

סוגי מחלות עור נפוצות אצל ילדים

הנה כמה סוגים של מחלות עור שנפוצות אצל ילדים:

ראשית כל, אסטמה של העור או בשמה: אטופיק דרמטיטיס. מדובר על מחלה נפוצה ביותר בקרב ילדים והיא תבוא לידי ביטוי באדמומיות בעור, פריחה יבשה ועוד. הגירוד בגוף יהיה נפוץ בעיקר בשעות הלילה. אסטמה של העור נפוצה בעיקר בקרב תינוקות וילדים וניתן לטפל בה גם באמצעות טיפולים טבעיים שונים וגם באמצעות טיפולים תרופתיים כגון: משחות המבוססות על סטרואידים ועוד.

עוד מחלת עור נפוצה אצל ילדים היא סבוריאה דרמטיטיס. מדובר על מצב דלקתי שבו יש הפרשה עודפת מבלוטות החלב המצויות על העור. המחלה תבוא לידי ביטוי בקשקשים לבנים, גירודים בגוף ועוד.

עוד מחלת עור נפוצה בקרב ילדים היא אורטיקריה- מדובר על מחלת עור שמופיעה כתגובה אלרגית. היא באה לידי ביטוי בפריחה עם גירודים. הפריחה נוטה להיעלם ולחזור במקומות אחרים בגוף.

מחלה נפוצה נוספת פסוריאזיס שמופיעה כנגעים אדומים על העור אצל ילדים. הנגעים הללו יהיו מלווים עם קשקשת שיכולה להתפתח לפצעים. לא פעם הנגעים האדומים יהיו מלווים בגרד. המחלה תהיה נפוצה בעיקר בברכיים, בקרקפת ובמרפקים.

עוד מחלה שנפוצה בעיקר בגיל ההתבגרות היא אקנה. המחלה המדוברת תבוא לידי ביטוי בפצעים על העור שהופכים למוגלתיים. חשוב לטפל בה בצורה נכונה שכן, העדר טיפול או טיפול לא נכון עלולים ליצור צלקות בעור.

כיצד תשמרו על העור של הילדים שלכם?

בכדי לשמור על העור של הילדים שלכם ולעשות את כל מה שניתן בכדי להימנע ממחלות עור, ישנם כמה דברים חשובים שכדאי שתעשו: ראשית כל, מכיוון שהעור מושפע מאוד מהאוכל שאוכלים, הרי שחשוב להקפיד על תזונה נכונה בלי יותר מדי אוכל מתוק ושומני שעלול לגרום להחמרה של הפצעים.

כדאי מאוד להימנע משתייה ממותקת וכן להקפיד על פעילות גופנית.

כמו כן, כדאי מאוד להימנע משימוש במוצרי היגיינה שונים אשא מכילים חומרים שמגרים את העור או בבישום. יש להקפיד על שימוש במוצרי היגיינה לרבות: שמפו, קרמים, סבון ועוד, המכילים חומרים טובים ומזינים לעור.

בכל מקרה שבו מופיעים תסמינים שונים על העור, חשוב לאבחן את מחלת העור אצל רופא עור מקצועי המומחה במחלות עור אצל ילדים ולקבל טיפול מתאים בהתאם לסוג המחלה.

Share: